Sportnörd

Jag gillar sport
Curling, handboll men bäst av allt är hockey. 
Dock inte fotboll. Bara sommaren -94 
och en kort period då jag fick stå ut med lite fotbollstittande för att få hångla 😂😇 

På det sättet är tiden från september till maj den allra bästa på året. 
Först drar SHL (svensk hockey) igång
sen kommer lite turneringar (hockey); Chanel One Cup, Karjala Tournament
Vid jul drar JVM (oxå hockey) igång med småkronorna
Sen kommer handbolls EM, just i år spelar Sverige EM-final i morgon söndag
Så blir det slutspel i SHL
och lagom när finalen är avgjord drar hockey VM igång
Men sen blir det tomt ända fram till september igen. Ganska tomt men ändå skönt. 

Ikväll spelade lagen som jag & maken håller på mot varandra. Japp vi håller på olika lag, spännande en kväll som denna när de möts. 😉 
Med tanke på att det totalt blev 11 mål i matchen & att mitt lag vann med 7-4 var det nog bra att han jobbade ikväll..... 

Vår dotter kan vara lite flisig, även om jag inte tror att hon är medveten om det. Än. 
Men hon klappar när hon hör att publiken klappar. Lagom kul när respektive lag som vi håller på spelar på bortaplan..... 
Jaja hon gillar hockey iaf. 

Många blir överraskade när de får höra att jag hållt på mitt lag sen säsongen 95/96 
Är det så udda med en tjej som gillar hockey? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar