Klapp på axeln

Jag har jobbat med stödtecken, samma tecken som teckenspråk men teckenspråket har egen grammatik & stödtecken används för att förstärka det jag säger. Exempelvis; jag frågar dottern ”behöver du gå på toa?” & tecknar toa.
Dottern är uppe i 10-12 tecken om inte fler, måste sätta mig & skriva ner alla som hon kan. Det är roligt att se när hon kommer på hur hon ska använda ett tecken för att få som hon vill samt hur nöjd hon blir när jag förstår henne.
Dock är ju tecknen långt i från perfekta, men hey!, barn pratar ju inte begripligt bara för att de lärt sig  säga några ord. Där har jag hittat teckensomstod på instagram, finns även på FB & har en egen hemsida här, Adelina som tjejen heter har lärt mig jättemycket när det gäller att läsa av tecken. Jag hade nog missat flera av dotterns tecken annars.

Idag lyckades jag iaf fånga ett tecken på film. Blev så stolt över mig själv. Jag ska försöka bygga upp en samling där jag har film på hur dottern tecknar. Det kan ju underlätta för både mor- & farföräldrar somt barnvakter & annat löst folk. 😉

Så klapp på axeln till mig idag som lyckades hinna fånga ett tecken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar