Nostalgi

Jag spelade en låt för min pappa idag som jag inte hört på långe, inte han heller för han fick fundera ett bra tag innan han kom på vem sångerskan var.
Han trodde att han hade skivan på vinyl så vi började kika runt i gömmorna, vilken nostalgitripp det blev!
Jag hittade en vinyl med Elvis & än idag kunde jag minnas känslan av att hitta en Elvis skiva bland mina föräldrars skivor. Einar Ekberg & Evie var inte lika förvånande. Jag tror att ni som känner igen mina föräldrar förstår min känsla.
Hittade även ett par Joybells vinyl & därmed bilder på makens farfar. Vissa tydliga släktdrag finns. Det skulle vara kul att höra vilka mer som var med i kören, den ”senaste” vinylen i samlingen av tre var ändå från -74 inte igår direkt.
Det är nu jag önskar att jag kunde lägga in alla härliga bilder här men det går ju inte. Måste klura ut hur jag bäst löser det, för när jag vill visa bilder vill jag ju kunna göra det.

Vet ni vad förresten? Vinylen med Elvis är inspelad -60 men förutom det typiska knastrandet mellan spåren så var kvaliten på ljudet nästan bättre än vad det är på vissa av dagens cd-skivor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar