Bok tips

Jag hittade en tjej på instagram, minns inte riktigt hur, men jag började följa henne. Hon höll på med en bok. Så nappade ett förlag. Sen ett tag tillbaka finns den att köpa, både som inbunden, ljudbok & e-bok. Kommer att komma som pocket. 
Läs den säger jag. 

Så här står det på bokens baksida;
En skämtsam vadslagning tre kvinnor emellan mynnar ut i en blogg, vars syfte är att sätta dit otrogna män. En kaskad av förolämpande inlägg och foton över vilka som lurat dem tar plats på nätet. Förhoppningen är att upplysa männens respektive om deras förehavanden, men också för att varna andra för samma bottennapp. För att undgå att bli avslöjade gömmer sig kvinnorna bakom en gemensam pseudonym, med leklandsarbetande Lilly som skribent till inläggen.
Tvåbarnsmamman Viktoria har på kort tid blivit både ensamstående och arbetslös. Hennes vänner propsar på att hon ska ge sig in i dejtingdjungeln på nytt, och för att få slut på deras påfrestande tjat bestämmer hon sig för att gå till närstrid med männen som Motala har att erbjuda.

När kvinnornas vägar korsas går det mesta åt helvete.

Jag skrattade, ville strypa några men det gick inte att sluta läsa. Hur allt knyts ihop blir så bra & när boken är slut önskar jag att kag kunde hänga med Lilly & de andra. 
Några läsare har klagat på sexet men jag tycker Josefine balanserar det bra. En rolig lagom snuskig feelgood-roman. 
Ingen som vinner Nobels litteraturpris men tränar skrattmusklerna. 
Nu jobbar Josefine på en uppföljare & jag längtar. 
Av mig får den 5/5 just för att jag får skratta så & glömmer bort att tjejerna "bara" är litterära personer. 

2 kommentarer: